Prof. Dr. Markus Holz - Logistikmanagement Forschungsprojekt

NoPa 2.0 - Deutsch-Brasilianische Forschungskooperation im Energiesektor

Titel: Deutsch-Brasilianische Forschungskooperation im Energiesektor – NoPa 2.0 – Kooperation in den Bereichen Grüner Wasserstoff/PtX, direkte Elektrifizierung und Energiespeicherung 2023

Beschreibung: Initiation or strengthening of application-oriented Brazilian-German research cooperation projects and/or activities in the energy sector in the areas of green hydrogen/PTX, direct electrification and/or energy Storage Completion by Brazilian and German students, scholarship holders and/or researchers of their (postgraduate) studies and research.  Initiation, expansion or consolidation of contacts between participating universities and institutions (research institutions, Brazilian authorities)

Projektlaufzeit: 01.01.2023 - 31.12.2023

Fördermittelgeber: DAAD