Prof. Dr. Michael Brusch

Vorträge

Wissenschaftliche Vorträge (nationale und internationale Tagungen) 

  • Reichstein, Thomas; Brusch, Ines; Dost, Florian; Brusch, Michael: Captivate Your Audience: Suggestions for Enhancing Social Media Engagement Through Captions, AMA Winter Academic Conference (AMA 2024), St. Pete Beach, Florida, USA, 02/2024. 
  • Reichstein, Thomas; Brusch, Ines; Dost, Florian; Brusch, Michael: How To Optimize Your Social Media Caption To Generate More Engagement :) #Captionize #SocialMedia, European Marketing Academy Conference (EMAC), Odense, Denmark, 05/2023.
  • Brusch, Michael; Schwarze, Jil; Giesa, Felix: Präferenzunterschiede beim Mittagessen in Hochschul-Mensen: Ticken Ingenieure anders?, Ostertagung der Produktionswissenschaftlichen Vereinigung Berlin-Brandenburg (pvbb), Berlin, 05/2023.
  • Brusch, Michael; Brusch, Ines: Präferenzmessung im Zuge der Produktentwicklung – Einsatz der Conjointanalyse zur Integration der Kundensicht, Adventstagung der Produktionswissenschaftlichen Vereinigung Berlin-Brandenburg (pvbb), Cottbus/Online, 11/2021.
  • Brusch, Michael; Brusch, Ines: Geschäftsmodelle im Zeitalter der digitalen Transformation: Pipeline- vs. plattformbasierte Ansätze, Ostertagung der Produktionswissenschaftlichen Vereinigung Berlin-Brandenburg (pvbb), Online-Konferenz, 04/2021.
  • Brusch, Michael; Büsch, Victoria; Brusch, Ines: Berufstätigkeit im Ruhestandsalter – Wunsch und Wirklichkeit von potentiellen Arbeitnehmern aus der Region Berlin-Brandenburg, Adventstagung der Produktionswissenschaftlichen Vereinigung Berlin-Brandenburg (pvbb), Online-Konferenz, 11/2020.
  • Brusch, Michael; Büsch, Victoria; Brusch, Ines: Willingness to Prolong Working Life: An Empirical Analysis of Reasons, Intentions and Connections in Germany, 22nd QMOD Conference on Quality and Service Sciences (QMOD 2019), Krakow, Poland, 10/2019.
  • Brusch, Michael; Brusch, Ines: Einflussfaktoren auf die Güte von Datenerhebungen im Kontext von Produktentwicklungsprojekten, Ostertagung der Produktionswissenschaftlichen Vereinigung Berlin-Brandenburg (pvbb), Berlin, 05/2019. 
  • Brusch, Michael; Brusch, Ines; Stüber, Eva: Influence of Error Factors in Marketing Research: A Monte Carlo Method Based Analysis in the Retail Context, European Conference on Data Analysis (ECDA/GfKl 2019), Bayreuth, 03/2019.
  • Brusch, Michael; Seidel, Thomas: Unternehmensplanspiele in der akademischen Ausbildung: Exemplarische Betrachtung anhand eines Logistikplanspiels, Adventstagung der Produktionswissenschaftlichen Vereinigung Berlin-Brandenburg (pvbb), Cottbus, 12/2018.
  • Brusch, Michael; Brusch, Ines: Factors Influencing the Goodness of Data of Quality Measurement Surveys: A Monte Carlo Simulation Based on a SERVQUAL Investigation, 21st QMOD Conference on Quality and Service Sciences (QMOD 2018), Cardiff, Wales, UK, 08/2018.
  • Brusch, Michael; Büsch, Victoria; Britze, Nils; Brusch, Ines: Utilizing Post Retirement Employment in Small and Medium-Sized Enterprises, International Federation on Ageing - 14th Global Conference, Toronto, Canada, 08/2018.
  • Brusch, Michael; Brusch, Ines; Große, Kerstin; Kozlowski, Therese: Drivers and Dimensions of Employer Branding: An Empirical Analysis of Student Perceptions of a Preferred Employer, 20th QMOD Conference on Quality and Service Sciences (QMOD 2017), Elsinore, Denmark, 08/2017.
  • Brusch, Michael; Baumert, Katrin; Kastner, Paula: Wahrnehmung und Messung von Design-Elementen bei der Produktentwicklung, Ostertagung der Produktionswissenschaftlichen Vereinigung Berlin-Brandenburg (pvbb), Berlin, 05/2017.
  • Brusch, Michael; Baumert, Katrin; Kastner, Paula: Product Development Based on Design Attributes: An Empirical Analysis of Perceptions and Influences, 19th QMOD Conference on Quality and Service Sciences (QMOD 2016), Rome, Italy, 09/2016.
  • Binkowski, Sven; Ganßauge, Rico; Brusch, Michael: Quantitative Abschätzung des kognitiven Verarbeitungsaufwandes von Fragebögen mittels ‚chunking‘, Ostertagung der Produktionswissenschaftlichen Vereinigung Berlin-Brandenburg (pvbb), Berlin, 04/2016.
  • Daniel, Ines; Brusch, Michael; Große, Kerstin; Kozlowski, Therese: Attraktivität von Arbeitgebern: Analyse aus Sicht potentieller akademischer Mitarbeiter, Adventstagung der Produktionswissenschaftlichen Vereinigung Berlin-Brandenburg (pvbb), Cottbus, 11/2015.
  • Brusch, Michael; Baumert, Katrin; Illner, Luisa: Measurement and Evaluation of as Relevant Perceived Product Descriptors, 18th QMOD Conference on Quality and Service Sciences (QMOD 2015), Seoul, Korea, 10/2015.
  • Daniel, Ines; Brusch, Michael; Große, Kerstin; Kozlowski, Therese (2015): Employer Branding as Important Issue in Attracting New Academic Employees – An Assessment from a Student’s Point of View, 18th QMOD Conference on Quality and Service Sciences (QMOD 2015), Seoul, Korea, 10/2015.
  • Brusch, Michael; Eckert, Marit: Produktion und Qualität von Dienstleistungen: Anwendungen und Erweiterungen des SERVQUAL-Ansatzes, Adventstagung der Produktionswissenschaftlichen Vereinigung Berlin-Brandenburg (pvbb), Cottbus, 11/2014.
  • Brusch, Michael; Eckert, Marit: Measuring Service Quality and Individual Performance Parameters Relevance to Derive Customer Satisfaction and Customer Loyalty: A SERVQUAL Based Approach in the Hotel Industry, 17th QMOD Conference on Quality and Service Sciences (QMOD 2014), Prague, Czech Republic, 09/2014.
  • Brusch, Michael; Zohr, Katrin; Büsch, Victoria; Deller, Jürgen: Elderly Work Force – How Gender Differences and Motivation Affect the Prolongation of Work Life, Gender, Work and Organisation - 8th Biennial International Interdisciplinary Conference (GWO 2014), Keele, Staffordshire, UK, 06/2014.
  • Büsch, Victoria; Brusch, Michael; Saller, Anja: The impact of individual and organization-related health on older employees' willingness to continue working in retirement, IFA 12th Global Conference on Aging (IFA 2014), Hyderabad, India, 06/2014.
  • Büsch, Victoria; Brusch, Michael; Saller, Anja: Do individual and organizational factors influence the wish to prolong working life in Germany?, 7th Nordic Working Life Conference (NWLC 2014), Gothenburg, Sweden, 06/2014.
  • Brusch, Michael; Fiedermann, Stefanie: Effect Measurement of Alternative Social Marketing Advertisings, 36th ISMS Marketing Science Conference (INFORMS 2014), Atlanta, USA, 06/2014.
  • Brusch, Michael; Stüber, Eva: Logistiktrends und Käufertypen im deutschsprachigen E-Commerce, 4. Logistikforum Anhalt-Bitterfeld, Köthen (Anhalt), 05/2014.
  • Brusch, Michael; Fischer, Sebastian; Szuppa, Stephan: Prognose der Diffusion von Neuprodukten im Marketing, Adventstagung der Produktionswissenschaftlichen Vereinigung Berlin-Brandenburg (pvbb), Cottbus, 11/2013.
  • Brusch, Michael; Stüber, Eva: Contemporary Trends in Online Shopping Behavior and Typologies of German Online Shoppers, International Conference on Marketing Studies (ICMS 2013), Hong Kong, 09/2013.
  • Thieme, Paula; Brusch, Michael; Büsch, Victoria: The role of intrinsic training motivation for self-perceived workability and working past retirement age, 7th European Research Conference of the European Society for Research on the Education of Adults (ESREA), Berlin, 09/2013.
  • Brusch, Michael; Büsch, Victoria; Schermuly, Carsten C.; Deller, Jürgen: Expectation, Motivation and Willingness to Prolong Working Life of German Workers, 16th QMOD Conference on Quality and Service Sciences (QMOD 2013), Portoroz, Slovenia, 09/2013.
  • Brusch, Michael; Fischer, Sebastian; Szuppa, Stephan: The Bass Model as Integrative Diffusion Model: A Comparison of Parameter Influences, European Conference on Data Analysis (ECDA/GfKl 2013), Luxembourg, 07/2013. 
  • Brusch, Michael; Stüber, Eva: Trends in Logistics in the German E-Commerce and the Particular Relevance of Managing Product Returns, The Fifth International Scientific Logistics Conference (WSL FORUM 2013), Poznan, Poland, 05/2013.
  • Brusch, Michael; Stüber, Eva: Bestell- und Retourtypen bei Online-Käufern: Logistiktrends im Online-Handel, Ostertagung der Produktionswissenschaftlichen Vereinigung Berlin-Brandenburg (pvbb), Köthen, 04/2013.
  • Brusch, Michael; Büsch, Victoria: Leistungsfähigkeit, Motivation und Weiterbeschäftigungswunsch älterer Arbeitnehmer in Deutschland, Adventstagung der Produktionswissenschaftlichen Vereinigung Berlin-Brandenburg (pvbb), Cottbus, 12/2012.
  • Brusch, Michael; Büsch, Victoria: The Role of Job Related Factors to Prolong Working Life: An Analysis for the German Labour Market, 15th QMOD Conference on Quality and Service Sciences (QMOD 2012), Poznan, Poland, 09/2012.
  • Brusch, Michael; Baumert, Katrin; Baier, Daniel: Absicherung der Produktentwicklung durch frühzeitige Positionierungsanalysen - Potenziale und Grenzen für hochwertige Konsumgüter, Ostertagung der Produktionswissenschaftlichen Vereinigung Berlin-Brandenburg (pvbb), Berlin, 05/2012.
  • Büsch, Victoria; Brusch, Michael; Ante, Arta (2012): Extending working life in Germany: The employees’ perspective, The 6th Nordic Working Life Conference, Elsinore, Denmark, 04/2012.
  • Baumert, Katrin; Baier, Daniel; Brusch, Michael; Tursch, Philipp: Ermittlung wahrgenommener Produktpositionierungen mittels Repertory-Grid-Technik - Vorgehensweise und Anwendung am Beispiel Smartphones, GQW-Jahrestagung 2012, Cottbus, 02/2012.
  • Brusch, Michael: Unternehmenswachstum mittels Internationalisierung - Alternativen und Beispiele, Adventstagung der Produktionswissenschaftlichen Vereinigung Berlin-Brandenburg (pvbb), Cottbus, 12/2011.
  • Brusch, Michael; Büsch, Victoria; Ante, Arta: Typology of Workers at the End of Their Career in Germany, 13th International Conference on Combined Actions and Combined Effects of Environmental Factors, Tampere, Finland, 09/2011.
  • Baumert, Katrin; Baier, Daniel; Brusch, Michael: Identifying and Evaluating Characteristics that are Difficult to Quantify Using the Repertory Grid Technique, 14th QMOD Conference on Quality and Service Sciences (QMOD 2011), San Sebastian, Spain, 08/2011.
  • Brusch, Michael; Baier, Daniel: Classification Methods in Quality Research for Merging Specific Product Characteristics and Related Customer Groups, 14th QMOD Conference, San Sebastian, Spain, 08/2011.
  • Brusch, Michael; Baier, Daniel: Usefulness of Primary Data Based Market Research: An Analysis for Estimation of Price Response Functions Using Monte Carlo Comparisons, Second Bilateral German-Polish Symposium on Data Analysis and its Applications (GPSDAA 2011), Cracow, Poland, 04/2011.
  • Brusch, Michael; Kaiser, Matthias; Niemann, Anne: Gründungen aus dem Hochschulbereich: Generelle Instrumente der Frühphasenfinanzierung und spezielle Präferenzen von Studierenden, Adventstagung der Produktionswissenschaftlichen Vereinigung Berlin-Brandenburg (pvbb), Cottbus, 12/2010.
  • Selka, Sebastian; Baier, Daniel; Brusch, Michael: Improving the Validity of Conjoint Analysis by Additional Data Collection and Analysis Steps, 34nd Annual Conference of the German Classification Society (GfKl 2010), Karlsruhe, 07/2010.
  • Brusch, Michael: Qualitätsmanagement bei der marktorientierten Dienstleistungsgestaltung, Ostertagung der Produktionswissenschaftlichen Vereinigung Berlin-Brandenburg (pvbb), Berlin, 04/2010.
  • Brusch, Michael; Sand, Nicolai; Stüber, Eva: Effect Measurement of Online-Advertising of Nonprofit Organizations: An Analysis of the Visual Perceived Advertisement Information and Their Credibility, 9th International Marketing Trends Congress, Venice, 01/2010.
  • Brusch, Michael; Stüber, Eva: Gründungsalternativen im Web 2.0-Zeitalter  – Die Musikindustrie und Ihre Möglichkeiten, Adventstagung der Produktionswissenschaftlichen Vereinigung Berlin-Brandenburg (pvbb), Cottbus, 12/2009.
  • Baier, Daniel; Brusch, Michael: Bayesian Methods for Sales Predictions: Do we still need Market Segments and Latent Classes?, Polish-German Symposium on 'Data Analysis and its Applications', Aachen, 10/2009.  
  • Stüber, Eva; Brusch, Michael: Personalisation in Retailing: Differences and Commonalities in Selected Branches, QUIS 11 - Services Conference, Wolfsburg, 06/2009.
  • Kaiser, Matthias J.; Brusch, Michael; Niemann, Anne: Gründungsbereitschaft von Studierenden: Untersuchung des Einflusses gründungsunterstützender Maßnahmen. 3rd Symposium on the Entrepreneurship-Innovation-Marketing Interface and 2nd Symposium on Entrepreneurship and Innovation, Cottbus, 06/2009.
  • Brusch, Michael: Potenziale und Grenzen der Entscheidungsunterstützung mittels Marktforschung, Ostertagung der Produktionswissenschaftlichen Vereinigung Berlin-Brandenburg (pvbb), Cottbus, 04/2009.
  • Brusch, Michael; Stüber, Eva: Usefulness of A Priori Information About Customers for Market Research: An Analysis for Personalisation Aspects in Retailing, 11th Conference of the International Federation of Classification Societies (IFCS), Dresden, 03/2009.
  • Brusch, Michael; Baier, Daniel: Customer-Oriented Service Development in the Field of the Growing Information and Communication Technology Sector, 8th International Marketing Trends Congress, Paris, 01/2009.
  • Kaiser, Matthias; Brusch, Michael: Anwendung empirischer Begleitevaluationen zur Absicherung der Institutionalisierung von eLearning im Hochschulalltag am Beispielprojekt eLearn@BTU, logOS - eCampus-Symposium, Osnabrück, 10/2008.
  • Kaiser, Matthias; Brusch, Michael: Strategie- und Konzeptanpassungen bei der eLearning-Integration auf Basis empirischer Begleitevaluationen im Projekt eLearn@BTU, 13. Jahrestagung der Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft, Krems, Österreich, 09/2008.
  • Brusch, Michael; Baier, Daniel: Analyzing the Stability of Price Response Functions:  Measuring the Influence of Different Parameters in a  Monte Carlo Comparison, 32nd Annual Conference of the German Classification Society (GfKl 2008), Hamburg, 07/2008
  • Brusch, Michael: Alternativen der Datenerhebung in der Marktforschung - Potenziale und Grenzen webbasierter Erhebungsformen, Ostertagung der Produktionswissenschaftlichen Vereinigung Berlin-Brandenburg (pvbb), Cottbus, 04/2008.
  • Brusch, Michael; Baier, Daniel: Consumer Preference Estimation Based on Conjoint Analysis, Clustering, and Hierarchical Bayes Procedures: A Comparison of Different Approaches. 2008 Global Marketing Conference, Shanghai, China, 03/2008.
  • Brusch, Michael: The Impact from the Multimedia Use on Validity in Market Research - An Investigation for the Usage of Multimedia within Stimuli Presentation, 2007 INFORMS Marketing Science Conference, Singapur, 06/2007.
  • Brusch, Michael: Marktsegmentierung auf der Basis von Conjointanalysen und hierarchischen Bayes-Modellen, Ostertagung der Produktionswissenschaftlichen Vereinigung Berlin-Brandenburg (pvbb), Cottbus, 04/2007.
  • Brusch, Michael; Baier, Daniel: Conjoint Analysis for Services Extended Through Hierarchical Bayes, 31th Annual Conference of the German Classification Society (GfKl 2007), Freiburg, 03/2007.
  • Brusch, Michael: Multimedia in der Marktforschung - Möglichkeiten der Präferenzmessung für innovative Produkte und Dienstleistungen, Ostertagung der Produktionswissenschaftlichen Vereinigung Berlin-Brandenburg (pvbb), Cottbus, 04/2006.
  • Brusch, Michael; Göcks, Marc: Erprobung von 3D-Lernumgebungen. Entwicklung, Implementierung und Evaluierung, GML 2006 - 4. Workshop "Grundfragen multimedialen Lehrens und Lernens", Potsdam, 03/2006.
  • Brusch, Michael: eCommerce und Multimediarecht - Lernmodule und deren nutzerorientierte Bewertung, Forschungstag "eLearning" des Hochschul-Verbundes für Multimedia und eLearning in Brandenburg (HVMB), Cottbus, 11/2005.
  • Baier, Daniel; Brusch, Michael: Improving the Predictive Validity of Quality Function De-ployment by Conjoint Analysis: A Monte Carlo Comparison, GOR Symposium on Operations Research, Bremen, September 2005.
  • Brusch, Michael: Optimale Gestaltung neuartiger eLearning-Angebote. Eine Präferenzanalyse bei Nutzern, GML 2005 - 3. Workshop "Grundfragen multimedialen Lehrens und Lernens", Cottbus, 03/2005.
  • Baier, Daniel; Brusch, Michael: Linking Conjoint Analysis and Quality Function Deployment for Optimal Product Design, OR 2003 - Jahrestagung der Gesellschaft für Operations Reasearch, Heidelberg, 09/2003.
  • Brusch, Michael; Baier, Daniel: Multimedia Stimulus Presentation Methods for Conjoint Studies in Marketing Research, 26th Annual Conference of the German Classification Society (GfKl 2002), Mannheim, 07/2002.
  • Brusch, Michael; Baier, Daniel; Treppa, Antje: Conjoint Analysis and Stimulus Presentation - a Comparison of Alternative Methods, 8th Conference of the International Federation of Classification Societies (IFCS), Cracow, Poland, 07/2002.
  • Brusch, Michael; Baier, Daniel; Treppa, Antje: Product Design Using Conjoint Analysis, A Comparison of Stimulus Presentation Methods, OR 2001 - Jahrestagung der Gesellschaft für Operations Reasearch, Duisburg, 09/2001.
  • Brusch, Michael; Treppa, Antje: Cost and Customer Oriented Development, 25th Annual Conference of the German Classification Society (GfKl 2001), München, 03/2001.

Transfervorträge (Auswahl)

  • Brusch, Michael: Öffentlichkeitsarbeit als Bestandteil des Marketing in der öffentlichen Verwaltung, Landesamt für Verbraucherschutz, Landwirtschaft und Flurneuordnung des Landes Brandenburg, 2009.
  • Brusch, Michael: Marketing in der öffentlichen Verwaltung, Landesakademie für öffentliche Verwaltung des Landes Brandenburg, Neu Fahrland, 2007.

Eingeladene Vorträge an Hochschulen (Auswahl)

  • Brusch, Michael: Prognose der Absatzzahlen bestehender und Diffusion neuer Produkte, FH Brandenburg, 11/2014.
  • Brusch, Michael: Grundlagen der Investitionsrechnung, TU Berlin, 01/2009.